29/7/10

Ben Gurion fou designat per la Providència

La casa de Ben Gurion al kibutz Sde Boker, al Neguev (Foto arxiu CM)


Shmuel Yosef (Shai) Agnon (1888-1970) escriptor de reputació internacional i premi Nobel de literatura l'any 1966 pronuncià, amb ocasió del 80è aniversari de Ben Gurion, un discurs del que se'n reprodueix un fragment aquí sota:

"[...] David Ben Gurion fou designat per la Providència divina per tal d'establir l'Estat d'Israel. Benvolguts superiors i col·legues, sé que tots aspireu, com un sol home, a veure el renaixement de l'estat d'Israel, però quan jo consulto el meu cor, em dic que si hom m'hagués demanat si volia aquest Estat, certament hauria respost "i tant" però que si m'aguessin dit "avui mateix serà proclamat," hauria precisat que no calia córrer, podíem esperar encara vint o trenta anys. Però això només em correspon a mi. David Ben Gurion no es va esperar. Es va alçar i ho va fer. I D'u el va acompanyar, no només per primera vegada, ja que el moment escollit per Ben Gurión era considerat com a propici per la Providència: el de restaurar l'Estat d'Israel [...]"
Extret de "De mi a mi mateix", 1976

Seguidors