16/9/10

Au, fem una mica la pau

Un poema de Lea Naor

"Lea Naor (nascuda el 22 de gener 1935), compositora, escriptora, traductora i guionista d'Israel.
Naor va néixer i es va criar a Herzliya. Va estudiar literatura a la Universitat de Tel Aviv.
Ha publicat llibres de ficció i poesia per a nens, i ha escrit guions per a programes infantils de televisió. Ha guanyant el Premi Internacional Andersen per a traduccions d’obres infantils.
El 2005, va escriure la sèrie infantil de televisió "Històries de la meva butxaca", difosa pel canal Hop TV.
Lea Naor casada amb l'historiador Dr Mordejai Naor, són pares de dues filles i un fill."
Au, fem una mica la pau,
jo amb tu i tu amb ella.
Au, fem una mica la pau,
un petit model de pau.
Au, fem una mica la pau,
no una pau universal.
Mira, jo faria una mica la pau
amb mi mateixa, personal.
No m'enfurismaria,
només si calgués.
No sulfuraria ningú
només si la raó ho ordenés...
Jo transigiria, tu transigiries,
sense massa preocupació.
Au, fem una mica la pau,
sense cridar ni barallar-se:
seiem junts
per parlar o per escoltar.
Potser això no és la gran pau,
és simple, ordinari.
Però cal molt, aquesta pau,
començar-la a fer.

(traducció del francès de Miraculosa Miró)

Seguidors