28/3/13

Discurs de Barack Obama a Jerusalem




Text preparat del discurs de Barack Obama al Centre de Convenció sobre Jerusalem 21 de març del 2013





Shalom. És un honor ser aquí amb vosaltres a Jerusalem, i estic molt agraït per l'acollida que he rebut de la gent d'Israel. Porto amb mi el suport del poble nord-americà i l'amistat que ens lliga.

Durant els dos últims dies, he reafirmat els llaços entre els nostres països amb el primer ministre Netanyahu i amb el president Peres. He estat testimoni de la història antiga del Poble jueu al Santuari del Llibre i he vist la lluïssor del futur d'Israel en els seus científics i emprenedors. Aquesta és una nació de museus i de patents, de llocs sagrats eterns i de la innovació d'avantguarda. Només a Israel podria veure els Manuscrits del Mar Mort i, al mateix temps, el lloc on s’origina la tecnologia, a bord d’un Mars Rover. Però d’allò que tenia més desig era de l’avinentesa de parlar directament amb vosaltres, el poble d'Israel - especialment a tants joves - sobre la història que ens ha portat aquí avui, i sobre el futur que alçarem en els anys a venir.

Ara sé que en la democràcia vibrant d'Israel, cada paraula i cada gest és curosament destavellat. Només vosaltres, sabeu que, al llarg dels darrers anys, qualsevol discordança entre el meu amic Bibi i jo mateix era com una mena de complot per a subministrar arguments al programa televisiu Eretz Nehederet (“Polònia”).

També sé que vinc a Israel en vigílies d'un dia festiu sagrat - la celebració de la Pasqua. I aquí és a on m'agradaria començar avui. Tot just d’aquí pocs dies, els jueus d’Israel i d’arreu del món us asseureu amb la família i amb els amics a la taula del Sèder per a celebrar-lo amb cants, vi i aliments simbòlics. Després de gaudir dels Sèders amb familiars i amics a Chicago i en plena campanya electoral, estic orgullós d'haver portat aquesta tradició a la Casa Blanca. Ho vaig fer perquè volia que les meves filles tinguessin l’experiència de viure l’Hagadà i la història en el bell mig de la Pasqua que fa tan poderosa aquesta època de l’any.
[...]
Cliqueu aquí per llegir el text sencer.

Seguidors